Toen we ons bedrijf begonnen, hadden we geen idee dat we binnen de kortste keren over heel de wereld zouden reizen om zaken te doen. Het idee was het opzetten van een bedrijf met de focus op Nederland en België, maar we zagen steeds meer aanvragen vanuit het buitenland komen. Van bedrijven die niet bang waren voor hoge kosten zolang er kwaliteit geleverd werd én van bedrijven die op zoek waren naar een serieuze partner. We zagen al snel dat we een aantal aanpassingen moesten doen. Zo was het onmogelijk om de kosten zelf constant voor te schieten met alle vliegreizen, hadden we bedrijfsauto’s nodig en moesten we na gaan denken over ons imago. Wanneer je een bedrijf vraagt om duizenden euro’s aan te betalen voor een consult, kun je niet aankomen in spijkerbroek en een shirt. Dan moet je aankomen in een net maatpak en nadenken over de complete stijl. We zagen al snel in dat een herenhorloge dé manier was om hier meer mee te doen. Niet zomaar een herenhorloge natuurlijk, maar een horloge dat duidelijk stijl en kwaliteit laat zien. Dat was nog niet zo makkelijk. We hebben vijftien mensen in dienst en vijftien keer hetzelfde herenhorloge aanschaffen is natuurlijk ook geen optie.

Een écht herenhorloge spreekt voor zich

We besloten om eens online te kijken, aangezien de fysieke juweliers allemaal erg terughoudend waren. Niet zo gek natuurlijk wanneer je met vijftien man tegelijkertijd de winkel in komt, maar toch. We kwamen al snel terecht bij BensonTrade (via bensontrade.nl) waar we direct zagen dat dit dé plek was om te kijken naar een herenhorloge. Al onze medewerkers konden via het menu aan de linkerzijde aangeven wat zij graag wilden en wat paste bij hun pak en imago. De gefilterde zoekresultaten zorgden ervoor dat het slechts een dag duurde om voor iedereen een herenhorloge te vinden. Toen we het aanbod zagen, zijn we direct afgestapt van het idee dat het Zwitsers moest zijn. Voor ons is het veel belangrijker dat het horloge voor zichzelf spreekt, meerdere tijdzones heeft en een stevige behuizing heeft zodat het jarenlang mee kan gaan én tegen een stootje kan. We zijn erg tevreden met het resultaat en merken keer op keer dat onze klanten eerst goedkeurend kijken naar het herenhorloge om de pols wanneer we onszelf voorstellen. De snelle levering en goede service van BensonTrade hebben ons ertoe gezet om ons verhaal te delen met andere mensen. Ook omdat we veel slechte ervaringen tegen zijn gekomen online bij het bestellen van herenhorloges via andere kanalen. In de toekomst weten wij in ieder geval waar we onze bestelling gaan doen.

Een internationaal bedrijf, en dan?

Op dit moment zijn we aan het bekijken wat we precies gaan doen met ons bedrijf. Het was niet het idee om een bedrijf op te zetten met het internationale karakter dat we nu hebben en we merken dat aanpassingen wenselijk zouden zijn. De kans is groot dat we afdelingen op gaan zetten in Scandinavië zodat onze mensen niet constant heen en weer hoeven te reizen. Een afdeling in Amerika is op dit moment niet mogelijk. Deels dankzij Trump en deels dankzij het feit dat we nog te weinig klanten hebben aan de andere kant van de oceaan. We hopen dat dit in de toekomst anders is. We weten in ieder geval zeker dat ons herenhorloge alvast een tijdzone heeft om dit mogelijk te maken, want we willen graag bij de tijd blijven en ons tegelijkertijd richten op de tijd die nog komt.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn