Iedere ondernemer weet dat het voor effectief projectmanagement heel belangrijk is dat je alles op de juiste manier registreert. De gemaakte uren, wie wat heeft gedaan, wat wanneer moet worden opgeleverd, etcetera. Als je het fijn vindt om daar speciale software voor te gebruiken (wat ik je van harte kan aanraden) dan zou ik voor die van teamleader gaan. Zelf maak ik al ongeveer een jaar gebruik van hun software, en het heeft me echt heel veel gedoe bespaard en tijd opgeleverd. Het fijne aan deze online tools is dat je heel veel kunt registreren, waardoor je veel meer overzicht houdt over hoe het project er voorstaat. Sommige van mijn projecten zijn namelijk best wel uitgebreid en omvatten veel verschillende taken, en aangezien ik niet de enige ben die er aan werkt wil ik deze op een heldere manier kunnen verdelen. Dit doe ik dus met de software voor projectmanagement van teamleader. Daarin kun je heel gemakkelijk het project opdelen in verschillende taken, of verschillende deadlines. Dit maakt het je makkelijker om te plannen en te weten hoe ver je met alles bent, ook doordat je in deze software kunt zien of je werknemers op schema lopen. Aangezien er soms wel 8 mensen tegelijk aan een bepaald project werken miste ik vaak het overzicht en kon ik niet goed zien hoe ver iedereen is en of we op schema liggen. Met de software voor projectmanagement van teamleader gelukkig niet meer. Ik kan elke dag bekijken wat er is gedaan, door wie, en of alles wat in de planning stond af is. Dit maakt het mogelijk om tijdig bij te sturen en wijzigingen door te voeren indien nodig.

Projectmanagement koppelen aan factuurprogramma

Wat ik zelf super handig vind aan de software voor projectmanagement van teamleader is dat je deze kunt koppelen aan hun programma om facturen mee te maken. Deze software bieden ze namelijk ook! Los van het feit dat ook deze heel makkelijk in gebruik is en mijn facturen er sinds ik het gebruik veel professioneler uitziet kun je hem dus koppelen aan je projectmanagement. Dit wil zeggen dat je bepaalde uren of afgeronde taken vanuit je project kunt aanklikken en alvast aan de klant factureren. Mijn klanten betalen namelijk meestal op basis van reeds afgeronde onderdelen, en dat kan heel makkelijk met de online tools van teamleader. Bovendien zie je dus in één oogopslag welk onderdeel al betaald is en welke niet. Het geeft je dus echt veel overzicht.

Handige software voor ondernemers

Bij teamleader zijn ze gespecialiseerd in het ontwikkelen van software speciaal voor bedrijven en ondernemers. Alle online tools die ze bieden kun je aan elkaar koppelen waardoor je administratie een stuk makkelijker wordt. Je krijgt veel meer overzicht en inzicht. Je kunt bij ze terecht voor de volgende software:

  • Software voor projectmanagement
  • Software voor het maken van offertes en facturen
  • Software voor tijd- en urenregistratie
  • Een handig en overzichtelijk CRM-systeem

Ook de laatste gebruik ik sinds kort, naast het programma voor projectmanagement. In het CRM-systeem registreer ik alles wat ik met klanten afspreek, wanneer ik ze gesproken heb en wanneer ik bijvoorbeeld heb beloofd terug te bellen. Op die manier kan ik niets meer vergeten, super handig! Wil jij ook tijd besparen door handige software voor ondernemers te gebruiken? Kijk dan snel op de website van teamleader, ik ben er iig heel erg tevreden over!

Lees meer…

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn