Een paar maanden terug had ik een groot probleem. Ik zat in de organisatie van een lokaal evenement, maar ongeveer een week van tevoren bleek dat er geen promotiemateriaal was geregeld. Geen flyers, geen folders en zelfs geen posters om op te hangen! Een noodsituatie natuurlijk, waar vrijwel direct een oplossing voor moest komen. Ik heb meteen actie ondernomen en heb snel het missende drukwerk geregeld. Daarbij heb ik een aantal stappen doorlopen, die ik graag even wil delen. Hopelijk helpt dit lezers die in hetzelfde schuitje zitten! Wat heb ik meegemaakt?

  • Het uitkiezen van een geschikte drukker
  • Het ontwerp van het drukwerk
  • Afspraken over de levering

Het meest acute probleem is het vinden van een drukker. Je moet ergens terechtkunnen voor een behoorlijke bestelling. Als ik al het drukwerk bij elkaar optelde, ging mijn hoofd ervan duizelen! Bij diverse aanbieders kreeg ik dan ook te horen dat het allemaal niet ging lukken, zeker niet in de korte tijd die ons nog restte. Er was er één die wel wilde meewerken: PrintSelect. Toen ik contact opnam met hun klantenservice waren ze gelijk enthousiast. Ze wilden het drukwerk graag leveren en waren bereid me het hele proces bij te staan. Op hun website, printselect.nl, vond ik snel het drukwerk waar ik naar zocht. Ik ben echter geen ontwerper, dus heb weinig verstand van indeling, papierdikte en dat soort zaken. Ik was aangenaam verrast toen bleek dat ik een vast contactpersoon kreeg bij de organisatie, waar ik snel mee in contact kon komen. Bij iedere vraag die ik had, hing ik weer aan de lijn. Ik werd telkens vriendelijk en geduldig geholpen. Niet alleen wilde bovenstaande aanbieders ons dus helpen, ik kreeg ook een directe hulplijn op het moment dat ik ergens niet uitkwam. Ideaal!

Het ontwerp van het drukwerk

Zo kreeg ik bijvoorbeeld te maken met de vraag welke papiersoort ik wilde. Toen ik de mogelijkheden zag, wist ik dat ik weer even moest bellen. Er werd me toen duidelijk uitgelegd dat de verschillende papiersoorten niet alleen invloed hebben op het uiterlijk van het drukwerk, maar ook op de kwaliteit en de impact die het op mensen heeft. Dat is nog wel iets om bij stil te staan: je maakt geen poster omdat je dat zelf leuk vindt, maar omdat je wilt dat anderen bij je evenement langskomen. De papiersoort speelt daarin een cruciale rol. Ik had daar nog niet eerder zo bij stilgestaan. Toen alle ontwerpen waren afgerond had ik nog een laatste punt van zorg: de levertijd. Het drukwerk moest eigenlijk binnen een paar dagen binnen zijn om onze deadline te kunnen halen. PrintSelect gaf gelukkig aan dat dit geen enkel probleem was. Zij konden al het drukwerk binnen een paar dagen leveren. Je bent dan enerzijds gerustgesteld, maar hoopt anderzijds toch dat het goed komt. Ik moet bekennen dat ik wel even in spanning heb gezeten. Gelukkig werd al het drukwerk keurig op tijd geleverd. Ik had me dus helemaal geen zorgen hoeven maken!

Zelf materiaal aanschaffen

Ik heb in deze tekst vooral gesproken over mijn eigen situatie. Wil jij ook promotiemateriaal laten drukken bij PrintSelect, neem dan gerust contact met ze op! Ze hebben mij ontzettend vriendelijk te woord gestaan, ik weet zeker dat ze jou ook kunnen helpen. De site drukt overigens niet alleen promotiemateriaal, maar ook zaken als briefpapier, geschenkpapier, ansichtkaarten en boekenleggers. Voor ieder wat wils dus! Surf snel naar de site en bekijk het aanbod. Je kunt duidelijk zien welke mogelijkheden je hebt en krijgt vooraf meteen de prijs te zien. Je bent dus altijd goed op de hoogte van de kosten.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn